Klik...klik...klik...

February 10, 2012

Mau masak otak!!!!

Perhhh!!!!!panaz gila la kat luaq tu...dah la cuaca panaz, ditambah pula tingkap kereta yg tak boleh buka...hadoiii dah terasa macam boleh masak otak aku nie...aku baru je balik dari JJ, sbb nak carikan bag utk mak aku...dah promise kat dia nak tolong belikan...kena la tunaikan jugak kan...tadi lepas lunch time aku pecut kejap ke JJ AU2,....alih2 bila aku sampai je kat pintu masuk, lupa pulak la yg tingkap keta en suami hari nie tak leh buka....mau cuak kejap yer aku sesorang dalam keta....nasib baik jugak la otak aku nie masih aktif berfikir..."apa susahkan, buka ajer la pintu keta ni"...hihkkh...

Dah bersusah payah ambik tiket dengan membuka pintu kereta & berbasahan dalam kereta- walaupun ada aircon, sekali sampai ke kedai yg aku nak beli beg tu dah tutup da!!!!!!!!(bankrap kot).. frust sekejap :((( alih-alih bagi mengejutkan hati sendiri, kaki ku melangkah laju jer ke kedai D.I.Y (my fav kedai kat JJ AU2). kalau nak ikutkan bukan nya ada apa barang pun niat nak beli, tapi bila dah masuk tu,mesti dari yg tak ada jadi ader..sabor ajer lah!!!!!aku belikan aksesori utk Damia :)))) Lepas selesai bayar terus shoot balik opis.

:: Mode bercuti : 11-12 Feb 2012 aku akan ke Morib bersama-sama mak ayah serta Damia & Danish...nantikan n3 aku yg seterusnya :))) Cuti-cuti Malaysia ~~~

:: Here were come ~~~ Zoo Negara ::

06 Feb 2012

Masih lagi dengan plan hari tu....seawai pagi, budak2 semua dah terjaga, excited rasanya nak ke zoo...yang bagusnya, bangun2 tu tak nangis pun...suruh mandi pun ikut jer...tak der bantah2...good!!!! so aku pun jaga awai juga la kan...sbb nak siapkan keperluan budak2 nie yg nak dibawa ke zoo nanti....selesai persiapan segala bagai.....makan pagi pun sudah....time to gerak!!!! dalam pukui 845 kami gerak dari PUTRAJAYA, then sampai zoo pun dalam pukui 930am...mmg sedang elok sgt la kan...orang pun time nie tak  berapa ramai sangat, pas tu parking pun banyak kosong....dan yang mengejutkan, sekarang nie nak masuk parking ke Zoo Negara pun kena bayar tau!!!!perhhhhh....setahu aku, sebelum nie tak kena pun :(

Ok...set,aku dah bergegas nak g beli tiket nie, tapi sebelum masuk ke kaunter tiket, kita kena lalui satu laluan nie, dekat laluan nie ada beberapa org anak muda yg dok menunggu...nnati depa akan tanya kita, berapa org dewasa, kanak2, warga emas...dan perlu ditunjukan sekali IC...alamak!!!! IC la pulak...dah kena pergi kutip IC masing2...time aku mengutip IC tu, datang pulak abang ipar aku nie, dia kata dia nak bayarkan tiket utk semua...Aku "ishh...tak pa abg Udin, biaq fida bayaqkan"(dalam hati mode : habedabedooooo).....abg Udin "dak aih...mai sini IC..abg udin bayaqkan"......& akhirnya.....hikhihk....abg udin yg bayaqkan...so total utk masuk bagi 5org dewasa + 2org warga emas + 2kanak2 = AKU TAK TAHU...hikhihkkk

Tiket pun dah dapat....jom kita masuk, menapak baru sikit ja, dah pulak budak2 nie nampak keretapi....dok gadoh nak naik keta-api plak....ya la...ya la...kita naik...sekali lagi pulak, time nak beli tiket keta-api nie, aku dok gadoh ngan ayah a.k.a wan nak bayaq...hihkkh...standard la kan :)))) ayah punya la dok sua suh guna duit dia....aku kata tak pa aihh....biaq fida bayaq....last2 sekali bagi tidak mengecewakan hati Wan nie...aku suruh wan belanja makan tengahari nanti :)))))tiket utk naik keta-api nie sorang rm3/= dewasa & kanak2 3-12thn rm2/=.

Jom....tiket keta-api dah dapat...meh kita naik ..."chhoooooo-chhoooooo~~~....excited bagai la si Damia, Danish & Adriny :))....sambil2 keta-api nie bergerak, boleh jugak tengok haiwan2 yg ada dalam zoo...angsa putih/hitam, gajah, zirafah, flamingo & banyak lagi lahh....sampai kat satu kawasan tengah nie....kita kena turun, dari situ kita kena menapak skit...utk tgk banyak lagi haiwan lain....tapi bila dah habis tengok, kita boleh naik semula keta-api lain utk ke show animal..show tu start dalam koi 11am...sedang elok pun, kami sampai awai jugak ke tapak show tu...sbb kalau lambat confirm penuh!!!!! animal show tu ambil masa dalam 30min ajer..mmg fun sgt lah:)))) & yg pastinya semua tempat duduk penuh, sampai ada yg duduk atas tangga & mengganggu laluan org lain :((

Dah habis show kena menapak skit utk ke pintu utama....sambil2 menapak tu, boleh lagi tengok2 binatang lagi....dan sudahnya, kami semua menghabiskan masa di zoo negara hampir 3jam.....sangat express kan :)) apa2 pun semua orang sangat enjoy!!!!



Mak Tok & Wan dengan Adriny, Damia & Danish...cucu-cucu tersayang :))


Yeah!!!!! choooooo-chooooooo....Uncle Adi nak bawa kami jalan2 dalam zoo nie :))



Antara gambar2 binatang ada....banyak lagi sebenarnya...tapi kalau banyak sangat buh gambaq binatang, bila masa plak nak buh gambar kami2 nie kan :))) artis utama dalam "Zoo Negara Adventure"..


No plat keta-api tu sgt menarik....ZOO 1..yg lagi sorang gegirl dalam pic nie adalah anak akak aku...sebaya ngan Damia.


Kakak aku & en suaminya.....our sponser for that day :))



My Super duper hero & little hero :)) - Papa & Danish....





Time nie dah masuk APE Zone.....dah banyak rasanya org utan yg tak ada dalam nie...





Tengah tunggu animal show start....see...sangat ceria & terjua kan muka bebudak nie...padahai aku tau...depa pun dah letih..hikhik..


Last snap before balik...tuan tanah ngan kakak serta anak-anak - Damia & Adriny :))





February 9, 2012

:: Ronda Rondi Pullaman Lakeside View ::

Ahad ( 05 Feb 2012 )

Selesai mandi manda kat Presint 5, sebelum naik keta balik umah akak aku..."jom mak/ayah kita jalan jalan kat tasek sebelah tu"...mak "haa..jom " ;)

Memang sangat la cantek permandangan ke arah Hotel Pullman tu...ke arah tasek pun cantek jugak..siap ada pelantar yer untuk kita duduk-duduk kat situ..tapi pada yang ada anak2 kecik tu...silalah kawal anak2 sebaik mungkin, sbb takot silap hari bulan boleh jatuh ke tasek tu...tersangatlah DANGER!!!!

Jalan lagi ke depan skit...boleh nampak pantai buatan...kat situ pun boleh mandi, time aku lalu tu ader jer family yg mandi...cuma tak ramai...air pantai buatan tu aku kurang pasti la....nampak gaya macam ari dari tasek jugak....tapi tak kan kot...macam mustahil jer...camner air tu dibersihakan pulak????
Dah sampai kat situ...duk lepak2 pulak, bagi peluang Ninie, Damia & Danish main pasir...siap boleh buat istana pasir lagi yer. Al-maklumlah, anak2 Key-L nie...jakun a.k.a teruja skit kalau nampak pasir pantai...termasuk la anak aku....."tak pa...bagi chance kat depa main sat" kata maktok/wan...

Hampir 20min jgk la melepak kat situ......jam pun dah pukui 7++...jom balik..opppssss stop!!!sblm balik tu, harus & wajib la sgt kita bergambar dulu yer!!!! budget artis la katakan ;)


My family - mak,ayah, kakak ku, anak2 & en suami ;)


Adik bujang aku yg setia melayan anak buah ;)


Permandangan yg cantek ke arah hotel Pullman


Pantai buatan..

Nie la rupa anak-anak Key-L yg jakun a.k.a teruja bila jumpa pasir putih pantai ;)- Ninie, Damia & Danish


Siap ada pokok kelapa lagi tau!!!!dah rupa macam kat tepi pantai betoi lagi....yg selonggok kat tepi tu adalah kakak aku a.k.a mak buyung...tengah sarat 6bln, anak ke-2......sori yer kekda....adik proceed dulu...hikhk..


Gambar TUAN TANAH adalah sangat WAJIB!!!!

February 8, 2012

:: Mandi Manda Presint 5, Putrajaya ::

Ahad ( 05 Feb 2012 )

Ahad pagi pulak, lepas breakfast terus gerak ke Putrajaya, umah akak aku kat Presint 11..sampai sana pun dalam koi 10++.....tengahari nya, aku ngan en suami g survey jalan dulu nak ke kolam mandi kat Presint 5 dulu....Nasib baik la en suami nie pandai mengodek jalan....jumpa jugak akhirnya :))) Aku teruja sangat nak bawak budak2 nie & maktok/wan ke sana...pas tu nak jalan2 kat Pullman Lakeside View...pemandangan hotel Pullman & tasek yg sangat cantek!!!! kalau buat outdoor photoshoot mmg cantek la!!!!



Mak tok, wan & mummy yang setia menunggu....


Elok mandi sat....hujan pulak...sedang berteduh sementara menunggu hujan berhenti :(




Masing-masing sedang menunjukkan bakat berenang yang ada....layan ajer lah!!!
Apa- apa ajer la si adik nie....tak habis nak buat stunt dalam air..suka sangat bagi mama hilang darah yer!!!!babab nanti ;)







Dah puas mandi......walaupun hanya dapat 30min ajer.....jom kita jalan2 kat Pullman Lakeview pulak.....

Syukur sangat...apa yg dirancang dapat dilaksanakan :)))

Syukur sangat2 kan....ingat tak hari tu aku ada bagitau cuti 4 hari nie nak meronda rondi...terlaksana semuanya :))) syok sangat tauuu...jangan jelous u olls~~ Mak tok & wan sampai umah hari jumaat hari tu...lagi plak hari jumaat kan aku keja, sampai rumah pun dah petang, jadinya mmg tak kemana-mana lagi jumaat tu..plan bermula hari sabtu...

Sabtu (4 Feb 2012)
Seawai pagi semua orang dah bangun kan...jadi lepas buat breakfast ala kadar jer, aku bawa mak ke pasar pagi kat umah aku tu..sbb nya mak aku nak cari baju...jauh betoi kan jalan nak cari baju,macam kat kulim dah tak dak juai baju...hikhk...bukan macam tu la, yg sebenarnya mak aku dah jumpa satu kedai kat pasar pagi umah aku nie yg juai baju yang bersesuaian ngan citarasa dia, pas tu kena pulak, kain pun best & yg paling penting tersangat la MURAH!!!!!!! sekali hangkut sampai 4 helai...mau tidaknya, apa2 jenis blous sehelai hanya RM17/=...murah gila kan....kain dia pun sejuk jaaa...nak kata jarang...dak jugak...nak kata nipis sangat pun dak jugak....just nice la bak kata org putih :)))) tapi kan...sebelum cari baju tu...aku beli barangan basahan utk buat masak makan tengahari.

Then, petang nya plak...ikut plan nak p umah pakteh,entah macam mana aku tergataui tangan MSG sepupu aku sorang nie....
         
          Aku : Salam Am/Ain, dengaq kata nak p umrah, btoi ka, kalau betoi tahniah.Bila nak p?"      
          Am : Insya-Allah 26 Feb nie,p ngan Ain serta anak-anak,bila nak mai umah, ptg nie makcik mai.

Dah dapat msg dari sepupu aku tu...aku pun terus la bagitau kat mak..yg Am nak p umrah 26 Feb nie...sudahnya, terus mak aku ajak p umah pakndak..bincang punya bincang....ayah pun setuju nak p & yg paling penting en suami pun sangat setuju...pas tu mak tepon la bapak sedara aku yg lagi sorang nie...pakteh, ajak p sekali...nak bagi ramai lagi...ok set!!!!pakteh pun dah setuju, jadinya dalam pukui 4ptg tu kami pun gerak la secara berjemaah ke rumah pakndak (ayah Am), di Ukay Perdana. Dah sampai sana, makcik aku pun ada eith anak2 & cucu2nya...mmg best la, sbb sekali sekala dapat berkumpul...kena pulak bukan senang nak kumpul ramai2 cam nie kan...tapi sayangnya masa kami beramai-ramai kat situ, Pakndak tak ada di M'sia...outstation ke Jakarta.

Dan yang paling tak tahan tu...masuk2 umah tu...semua pakat bergambar dulu....hahahahaha!!!!memamg melampau tau...mak2 sedara ngan sepupu sepapat aku nie...nie yg tak menyesal jadi sepupu korang ie!!!!hikhihk......almost 2jam lebih dok melepak kat umah pakndak sambil mengisi perut dengan hidangan yg diberikan....& buah tangan yang diperolehi sorang satu...hikhk......dekat koi 7 semua dah mula gerak balik....termasuk la kami :)))



Nie la sepupu sepapat yg sebaya ngan aku....masing2 dah beranak pinak dengan hasil 2 orang anak...kecuali  sepupu aku yg tudung purple tu...dia baru sorang...Yg nak g Umrah tu sepupu aku yg laki sorang tu...Ada lagi sekeping gambar semua orang dalam camera sepupu aku tu...nnti kalau dpt aku masukkn dlm n3 lain ye..

Back to work semua :)))